Resultaat
Stabiel & beheersbaar
Centrale (remote) aansturing
4 Jaar nauwe samenwerking
Technetix is wereldwijd marktleider in netwerkcomponenten voor breedband kabeltechnologie.
Achtergrond
Het hoofdkantoor van Technetix in Groot-Brittannië heeft branches op ieder continent, en verkoopt meer dan 100 miljoen producten per jaar in 70 landen. Klanten van Technetix zijn breedband kabel-operators zoals bijvoorbeeld VodafoneZiggo dat in Nederland is. Dankzij hun award-winning Radio Frequency en Optical Access technieken en patenten verstevigen en versnellen klanten van Technetix hun netwerken.
De uitdaging
Technetix zocht een betrouwbare partner die niet alleen haar software applicaties in beheer wilde nemen, maar ook de Agile werkmethodiek kon introduceren. Na een aantal individuele software projecten werken we inmiddels op dagelijkse basis al meer dan vier jaar succesvol samen en is ons Scrum Team as a Service omarmt als innovatief, betrouwbaar en loyaal development model.
De software vereenvoudigt en versnelt de aansturing en support van hun hardware netwerkcomponenten vanuit Android en Windows devices.
Waarom kozen we voor Dharma
Dharma durfde het aan om software afkomstig van diverse locaties en developers in beheer te nemen, draaiend te houden en alle gebruikte programmeertalen te ondersteunen. Ze zijn er in geslaagd het om te vormen tot een stabiel en beheersbaar proces en hebben structuur aangebracht.
Technetix is nu in staat hun hardware direct te kunnen aansturen vanaf verschillende devices, zowel on device als remote. Iets dat helemaal past in hun strategie om in de toekomst steeds meer netwerkcomponenten centraal te kunnen aansturen. Ook het werken met Scrum is goed ontvangen en wordt steeds verder binnen de Technetix organisatie doorgevoerd.
Oplossingen
Om van de hardware componenten per lokatie, de juiste lokale parameters in te kunnen stellen, is recentelijk nieuwe virtual segmentation software voor hun control modules in gebruik genomen. De software bestuurt de Virtual Segmentation hardware (VS) waarmee hun klanten de volledige bandbreedte van bestaande kabels kunnen splitsen en gebruiken voor zowel TV- als internetsignalen. Een engineer hoeft ook niet meer per definitie naar een lokatie af te reizen om parameters in de hardware aan te kunnen passen, alleen waar nodig wordt dit nog ter plekke uitgevoerd. Dit levert enorme tijdwinst en kostenbesparingen op.
Naast de virtual segmentation software, hebben we ook hun verouderde Android applicatie nieuw leven ingeblazen. Binnen 5 sprints (3 maanden) hebben we de volledige app bijgewerkt naar de laatste updates, inclusief databases. Daarmee realiseerde Dharma voor Technetix een stabiel en beheersbaar ontwikkelproces.
Conclusie
Dankzij onze bijdragen op het gebied van software ontwikkeling kan Technetix naast een hardware propositie, ook softwareproducten leveren waarmee ze haar klanten een optimale dienstverlening kan bieden.