Resultaat
Geoptimaliseerd
Overal beschikbaar
Info in een handomdraai
Het Eureva platform biedt een centrale catalogus waar de producten samen met alle bijbehorende informatie eenvoudig voor iedereen beschikbaar is.
Achtergrond
Eureva is een distributeur van hoogwaardige zorghulpmiddelen voor mensen met een functiebeperking, mobiliteitsprobleem of een zorgbehoefte. Zij biedt haar dealers een breed assortiment van exclusieve merken middels een lange-termijn partnership, en levert hoogwaardige dienstverlening als kennispartner. Eureva is onderdeel van Medux en vormt als distributeur een belangrijke schakel tussen de verschillende leveranciers en de verschillende dealers.
De uitdaging
De vrij technische en soms complexe zorgproducten die Eureva in haar assortiment heeft vragen vaak om een extra toelichting. Een centrale catalogus waar de producten samen met alle bijbehorende informatie eenvoudig voor iedereen beschikbaar is, ontbrak. Aanvragen voor handleidingen en informatie over artikelnummers werden via email of telefoon afgehandeld.
Om de dealers optimaal te ondersteunen en tegelijkertijd de interne organisatie te ontlasten is besloten speciaal hiervoor een website te bouwen waarop alle producten met de bijbehorende technische informatie beschikbaar zijn.
Waarom kozen we voor Dharma?
“Dharma kenden we deels van hun werk voor onze moederorganisatie Medux die er goede ervaringen mee heeft. Ook voor dit project was het een fijne samenwerking, ze nemen je volledig mee in alle communicatie waardoor alles compleet helder is. Communiceren gaat heel laagdrempelig en makkelijk. Bijvoorbeeld via Slack”.
Oplossing
Waar er voorheen niet meer was dan een logo en een afbeelding, is in een paar maanden tijd een website ontwikkeld waarin alle technische documentatie, exploded views en productgerelateerde informatie op een overzichtelijke manier beschikbaar is gemaakt voor de dealerorganisaties. Er werden twee ontwerpvoorstellen gedaan waarna het Scrum team aan de slag is gegaan om het gekozen ontwerp om te zetten in werkbare tickets, waarmee een website is gebouwd die werkt voor de doelgroep van dealers.
Voor deze website is gekozen voor een custom WordPress implementatie. De belangrijkste USP voor eureva.nl is dat de gebruikers van de website heel eenvoudig kunnen zoeken naar informatie met betrekking tot zorghulpmiddelen. Al die informatie is geoptimaliseerd (o.a responsiveness).
Als bezoekers niet weten waar ze moeten beginnen met zoeken, biedt een uitgebreide filtermogelijkheid hierbij assistentie. Na het vinden van het juiste zorghulpmiddel, kunnen gebruikers van alle benodigde apparaten eenvoudig alle bijbehorende specificaties of handleidingen lezen en indien gewenst downloaden.